13 Mayıs 2010 Perşembe

yol ayrımı....

"İki yol ayrılıyordu sararmış bir ormanda,

 Birinden birini seçmeliydim bir an önce,
 Uzun süre durup baktım birine,
 Uzanıp gidiyordu ağaçların altında,
 Eğrile büküle göz alabildiğine.
 Öbür yolu seçtim sonunda, aynı güzellikte,
 Çok daha çekici ilkinden belki de,
 Albenili ve çimenlerle örtülü boydan boya;
 Ne ki oradan geçenler daha önce
 Aynı ölçüde aşındırmışlardı ikisini de.
 Ve o sabah kaplıydı o iki yol da
 Kimsenin ayak basmadığı yapraklarla.
 Ah, bir başka gün ilk yolda karar kıldım!
 Her yolun başka bir yola vardığını bildiğimden,
 Kuşkuluydum bir gün geri döneceğimden.
 Yıllar, yıllar sonra bir gün,
 Şöyle diyeceğim iç çekerek:
 İki yol ayrılıyordu bir ormanda ve ben - 
 Vurdum daha az gidilmiş yola
 Ve buradaydı işte bütün fark da...


Robert Frost / Road Not Taken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

yorumsuz bir hayatı seçiyorum demeyelim :)))