30 Aralık 2011 Cuma

turuncu balık...




Bir gün kapı çalmış. Ama kapıda kimsecikler yokmuş. Kapının önünde yalnızca bir kavanoz. Etrafa bakınmış kimseyi görememiş. Almış içeri kavanozu. Gözleri yaşlı açmış kapağını. İçinde turuncu bir balık görmüş. Tam o sırada gözlerinden bir damla gözyaşı damlamış kavanoza.
Balık birden kıpırdanmaya başlamış. Daracık kavanozun içinde oradan oraya dönmüş durmuş. Kız anlam vermemiş neler olduğuna. Daha çok ağlamaya başlamış. Üzülmüş balığın haline. Ağladıkça damlalar kavanoza dökülmüş. Balığın rengi morarmaya başlamış. Sonra anlamış gözyaşlarının küçük balığı zehirlediğini.Hemen gidip suyu değiştirmiş. Balık tekrar canlanmış eski haline geri dönmüş.Aradan günler geçmiş. Kız balığına şarkılar söylemiş durmadan.
Dertleşmiş derdini anlatmış. Balık dinlemiş. Ama ağlamamış hiç. Balığım ölmesin diye. İçine akıtmış gözyaşlarını. O kadar çok sevmiş ki küçük balığı hiç ağlayamamış, hiç belli edememiş.Ama günler geçtikçe kız hastalanmaya başlamış. Rengi solmuş. Halsiz kalmış. Kimse ne olduğunu anlayamamış. Ama kimse bilememiş, içine akıttığı gözyaşlarının kendisini zehirlediğini. Asıl ağlarken daha mutlu olduğunu, zehrini böyle dışarı akıttığını kimse öğrenememiş. Ondan geriye yalnızca turuncu bir balık kalmış... Daha mı değerliydi uğruna gözyaşlarımızı sakladığımız.. kendimizi zehirlemek daha mı kolay.. saklanmak.. kaçmak çözüm mü? Daha mı değerli turuncu balıklar? Daha mı değerli kendi hayatımızdan? Durma ağla. Durma akıt gözyaşlarını. Dök içindekileri, bırak gitsin gidenler. Bırak ölsün balıklar, bırak kırılsın kavanoz. Elbet bir balık var gözyaşlarında canlanacak, elbet bir kavanoz var gözyaşlarından kırılmayacak. Elbet bir balık var seni ağlatmayacak, gözyaşlarını dindirecek, senin sesinle konuşacak. Gözyaşlarında bir sorun yok...
Kapında bile olsa, tek mesele yanlış balık, yanlış kavanoz.
Ya da yanlış zaman yanlış insan...

alıntı...







10 yorum:

  1. Harikaymış!.....

    YanıtlaSil
  2. zaman ayırıp okuduğun için teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  3. Bu arada ekrandaki hareketli balıklara yem vermek çok eğlenceli. :D

    YanıtlaSil
  4. ben beslemedım epeydır doymustur onlar sayende :))

    YanıtlaSil
  5. Çok hoşmuş teşekkürler alıntı yazmışsınız da nereden alıntı acaba kaynak belli mi?
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  6. nhrmrl ben de başka bir sayfadan aldım.o kişi de alıntı yazmış.kaynak belli değil sanırım.teşekkür ettim okudgun ııcn :)

    YanıtlaSil
  7. ne kadar güzel şeyler yazıyor bütün vaktimi bunları okuyarak geçiriyorum MUTLU OLUYORUM..

    YanıtlaSil
  8. yazılar her okunduğunda ben de çok mulu oluyorum sevgiler birsell :)

    YanıtlaSil
  9. bloğada bu yazıyada byıldım:) çok güzel..

    YanıtlaSil

yorumsuz bir hayatı seçiyorum demeyelim :)))